Användarrecensioner

4,9
Baserat på yttrande 262
5 stjärnor
94
94%
4 stjärnor
6
6%
3 stjärnor
0%
2 stjärnor
0%
1 stjärna
0%
1-262 av 262 recensioner
  1.  "Tidigare hade jag aldrig varit nöjd med ljudet från min Takamine B10 elektroakustiska bas, som lät alldeles för piezo-/kartongliknande för mig; för några veckor sedan valde jag systemet." Ischell J48 med C3-mikrofonen, resultat: Jag har aldrig haft ett så vackert ljud!
    Du kan höra ventilationen, ljudet, själva träet!

    Det tog mig 10 timmar att hitta rätt plats för att återställa en bra balans över hela spektrumet och här (bilder) tror jag att jag har hittat den!

    Tack till designers, passionerade människor som alltid är redo att svara på dina frågor; Och dessutom, jobben läggs inte ut på entreprenad eftersom produktionen sker i Frankrike!

    Kör på det, det är av hög kvalitet, du kan köra på det!!!

    Bild #1 av Alix BOILE
    Bild #2 av Alix BOILE
  2. Jag använder regelbundet Ischel APJ-mikrofonen och dess förförstärkare 1X48 i en livekonsert för att förstärka en flamencogitarr samtidigt som man spelar med en basist, och det är den bästa lösningen jag hittat hittills. Te 1X48 Utgången går in i en reverbpedal, och sedan in i min förstärkare eller en DI innan den går in i ett mixtabell.

    Ljudet:
    – är tydlig, precis och kraftfull: spikarna och spikarna är väl återgivna utan att vara övernärvarande, hela spektrumet representeras med balans. Mycket bättre än mina tidigare piezomikrofoner.
    – mycket motståndskraftig mot feedback jämfört med andra antennmikrofoner

    Det är också en mycket praktisk lösning:
    – lätt att fästa på vilken gitarr som helst utan att behöva borra i trä tack vare självhäftande ytor (jag bytte enkelt från en gitarr till en annan)
    – du kan enkelt röra din kropp utan att ändra ljudet
    – plug-and-play: nästan inget EQ-arbete att göra, från min sida
    – diskret utseende

  3. X48XC3-F Jag använder den här mikrofonen på min oud. Jag är väldigt nöjd med den. Ljudet är rent och kraftfullt. Jag hade inte så mycket problem med att hitta den perfekta positionen för C3-mikrofonen på bordet (se bild). Tack. ISCHELL !

    Bild #1 av Houssaine Bajji
  4. X48C3-T Mycket bra mikrofon för min harpa, instruktionerna är mycket tydliga, även om placeringen rekommenderas av Ischell Den här passade inte riktigt min harpa; den har mycket bas och inte mycket mellanregister, så jag var tvungen att flytta mikrofonen lite upp mot mellanregistret. Jag rekommenderar att alla testar den på sitt eget instrument och justerar den efter önskat ljud och ton. Installationen var väldigt enkel; det medföljande kardborrebandet och de självhäftande remsorna är perfekta för att säkra kabeln och isolera överskottskabeln från resonansbrädan. Ljudet är väldigt rent, och om man är noggrann med placeringen är den extremt trogen det akustiska ljudet. Med en förförstärkare och en impedansomvandlare var det inga problem att använda den med mitt pedalbord; den fungerar väldigt bra. Det medföljande självhäftande kittet fäster väldigt bra; jag hörde en tydlig skillnad mellan de vita och grå versionerna. Den är lätt att knåda och flytta. Kort sagt, jag är mycket nöjd med mitt köp, bra jobbat! Ischell.

    Bild #1 av Urielle
    Bild #2 av Urielle
  5. Jag älskar den här mikrofonen, jag har provat många andra men den ISCHELL X48C är mycket bättre än någonting annat. Den fångar subtila ljud från min tanbour perfekt. Den har förbättrat ljudet från mina liveframträdanden avsevärt. Tack för att du skapat en så fantastisk mikrofon. Jag lägger upp ett foto på mitt instrument och den perfekta platsen jag har hittat för att placera mikrofonen.

    Bild #1 av Siyavash Doostkhah
  6. Säljaren var mycket hjälpsam och gav utmärkta råd före köpet. Utrustningen är mycket högpresterande och pålitlig. Jag rekommenderar dem starkt.

  7. hög kvalitet

  8. Fantastisk produkt. Detta gör det enkelt att reglera harpor.

  9. Utmärkt produkt. Proffs.
    Instrument: Kora

  10. Väldigt nöjd med enheten: inget mer feedback och ljud från min cello akustiken bevaras mitt i en rockuppsättning. Lätt att placera och fördelen är att enheten förblir permanent monterad, det finns inget behov av att installera om den och mixtra med den vid varje konsert!
    Modell C3BHP 55cm + XLR-fäste
    Instrument: Cello

    Bild #1 av Sandrine
  11. professionell kabel

  12. installerad genom att följa instruktionerna noggrant, jag parade ihop den med en vintage stat B och mixade den i min 2-kanals Acoustic Image-förstärkare, alltihop tillfredsställer mig fullständigt, man kan verkligen höra ljudet av min bas på scenen och framför huset.
    Modell X48JC4-T

    Bild #1 av Anonym
  13. Realistiskt ljud, genom högtalaren cello Låter verkligen som originalet, ingen feedback.
    Jag har redan C3:an till min akustiska upprätt bas, så jag hade inga tvivel

    Bild #1 av Martin de Graaf
  14. Jag har letat bland mikrofonerna i 10 år Guembri och jag hittade äntligen mikrofonen som perfekt återger mitt instrument. Guembris akustiska ljud återges i all sin komplexitet (skinn och strängar).

  15. Grymt! Förstärker ljudet i min bil perfekt. zigenargitarr, troget, precist ljud och ingen feedback. Det absolut bästa förstärkarsystemet jag har provat till min zigenargitarr (lavaliermikrofon, magnetisk mikrofon, piezo, etc.). Det här systemet har verkligen gjort mitt liv som musiker enklare, tack. Ischell.
    En liten "nackdel" är att den dubbelhäftande tejpen som medföljer systemet är för stark för att systemet ska kunna tas bort enkelt. Jag satte dit kardborreband istället och nu är det väldigt enkelt att ta isär/sätta ihop igen.

  16. Ett troget och balanserat ljud kombinerat med förmågan att spela på hög nivå. Jag skiljer mig aldrig från det!
    Instrument: Oud

  17. Förutom min DPA-mikrofon utrustade jag mig med en kontaktmikrofon IschellJag använder den med effektpedaler – looper, oktaver, etc. – i specifika projekt, särskilt solo på Montpellieroperan. Denna mikrofon, anmärkningsvärd för sin återgivning (förutsatt att du placerar den korrekt genom att följa instruktionerna på webbplatsen), befriar mig äntligen från de problem jag stötte på tidigare. Den besparar mig till exempel från externa ljud som passerade genom looperns loopar!
    Instrument: Cello
    Instrument: Cello
    Förutom min DPA-mikrofon utrustade jag mig med en kontaktmikrofon IschellJag använder den med effektpedaler – looper, oktaver, etc. – i specifika projekt, särskilt solo på Montpellieroperan. Denna mikrofon, anmärkningsvärd för sin återgivning (förutsatt att du placerar den korrekt genom att följa instruktionerna på webbplatsen), befriar mig äntligen från de problem jag stötte på tidigare. Den besparar mig till exempel från externa ljud som passerade genom looperns loopar!

    Bild #1 av Cyrille
  18. Jag har varit basist i över 50 år. Mycket av den tiden spenderade jag på att leta efter en möjlighet att göra förstärkaren Bas Ljudet liknade det akustiska. Jag måste ha provat nästan vad som helst, men ingenting tillfredsställde mig riktigt. Med högklassiga mikrofoner var ljudet underbart, fylligt och varmt, precis som mina basljud när de spelades utan förstärkning. Men så fort det fanns trummor, gitarrer och keyboards i en live-miljö, slutade det med en oändlig återkoppling. Med piezoelement, även de riktigt bra, hade ljudet alltid den där mängden twang, vilket gjorde det outhärdligt. Kombinationen av mikrofon och piezoelement var en kompromiss som aldrig tillfredsställde mig helt.
    Men sedan hörde jag Hervé Jean på Stringmatrix spela Ischell X48 och genast visste jag: Det var det jag hade letat efter hela tiden.
    Vad ska jag säga – jag hade rätt. Te Ischell X48C får min förstärkta bas att låta som om det inte finns någon förstärkning alls. Och enligt min mening är det så det ska vara. Grattis till Ischell X48C – den gör jobbet briljant.

  19. Jag använder X48C på en harpa Odyssey 27 strängar. Produkten är av hög kvalitet och installationsproceduren är tydlig. Jag spelar i jams med hög volym. Jag behöver inte dämpa resonanslådan på min harpa.

  20. Jag har haft C3:an i drygt en månad. Jag installerar den på en gamla fast stall med 7 kurser (C-F från låg till hög). Jag installerade det på ett avtagbart sätt och tog bort det efter varje användning. Därför fumlade jag ett tag innan jag var nöjd med ljudet. Jag tror att jag hittade den bästa positionen för min oud men det är inte definitivt...
    Jag lade också till en extra mikrofon och mixade dem med ett majoritetsförhållande för ischell-mikrofonen. Vilket ger mig lite “luft” och undviker feedback.
    Jag är mycket nöjd med C3:an, den är känslig och återger egenskaperna hos min oud bra.

    Bild #1 av Mohamed Rifi-Saïdi
    Bild #2 av Mohamed Rifi-Saïdi
  21. Stort tack för monteringen. Komplettera korrekt med förstärkaren. Hang.
    Rent och utmärkt ljud.
    en kram

  22. Köptes akut för att utrusta en harpa uthyrning under en utlandsresa, Fischer gav goda råd, lyssnade och var mycket lyhörd för att möta den snäva deadline.
    Mikrofonen håller vad den lovar, enkel att installera, har en hög signalkvalitet och är ren.
    Nu har jag den i mitt första hjälpen-kit, jag kommer definitivt att använda den igen!

  23. Inget behov av att leta efter ett system för att förstärka min fiol. C3 gör jobbet fantastiskt, för musikern är den superbekväm i gain med ett ljud som är troget det akustiska ljudet och för teknikern nästan ingenting att göra, testad på både små och stora scener och kundservicen är helt enkelt toppklass, inget att säga om det heller.
    Lycka till och tack

  24. Exemplarisk servicekvalitet efter försäljning...
    Tack!

  25. Kompakt, ljudkvalitet/återkopplingsmotståndsförhållande oslagbart, verkar det som. Förbättrad estetik jämfört med C1-systemet… Ständigt i utveckling till det bättre!

    Grattis!

  26. Kapsel Ischell placerad på ett ögonblick på min elektriska kora utan att tynga ner något. Bara kapseln, diskret…: och där… det rena ljudet av en akustisk! Brett spektrum, naturlig återgivning, …

  27. X48C4-T
    Ich habe jahrelang nach der Möglichkeit gesucht, meinen wunderschön singenden klingenden Kontrabass so zu verstärken, dass er verstärkt so klingt, wie er das akustisch tut – diese Suche hat mit dem X48C4-Tein glückliches Ende gefunden. Dessutom är basen och mikrofonerna på samma sida som i min Jazztrio, men några av mina musiker spelar, och jag har hört talas om Verstärker anzumachen. Den verstärkte Klang är så autentisk akustisch, dass sie ihn zunächst gar nicht als verstärkt wahrnahmen. Ein besseres Kompliment kann man einem Mikrofon egentlich nicht machen. Stort, stort tack!
    I åratal letade jag efter ett sätt att förstärka min vackra kontrabas så att den lät som den gör akustiskt – detta sökande fick ett lyckligt slut med X48C4-T. När jag första gången spelade bas med kontaktmikrofonen med min jazztrio frågade mina medmusiker mig först om jag hade glömt att slå på förstärkaren. Det förstärkta ljudet är så akustiskt autentiskt att de först inte ens uppfattade det som förstärkt. Man kan knappast ge en mikrofon en bättre komplimang. Tack så mycket!

  28. Gitarristen som tillverkade min Ngoni gav mig råd Ischell för att förstärka mitt instrument.
    Sedan dess har jag sett en hel del professionella artister använda dessa mikrofoner.
    Och jag förstår varför!
    Ljudkvaliteten är exceptionell!!
    Ingen feedback, inget vitt brus.
    Jag är helt klart nöjd med mitt köp.
    Och jag fick mycket goda råd av Ischell.
    Både före (för valet) och efter (råd för placering av mikrofonen)
    Jag rekommenderar mikrofonerna Ischell!
    Och jag kommer att rekommendera dem till alla som letar efter en kontaktmikrofon.

    Bild #1 av Julien Florin
    Bild #2 av Julien Florin
  29. För nästan 3 år sedan köpte jag denna X48A mikrofon att lägga till min keltiska harpa (den hade redan en X48C fäst vid den) och jag har använt den mycket, eftersom det är mycket mindre jobb att spela in med den här antennmikrofonen istället för att ställa in en extra mikrofon bredvid harpan för antennljudet. Det är väldigt bekvämt vid inspelning, att den här mikrofonen redan är ansluten till harpan.
    Ljudet är jämförbart med en Rode NT5 vid inspelning, även om det är mycket mindre.
    Du behöver skumvindskyddet (som ingick), för annars kan du höra dig själv andas.
    Var försiktig när du tar av/på tygskyddet från harpan – mikrofonens vindskydd lossnar lite lätt när du inte är försiktig med ditt harpskydd.

    Jag planerar att köpa en till av dessa till min andra harpa (som jag fick under tiden) också.

  30. très bon produit

    Bild #1 av Claude Rolet
  31. Testad och godkänd! På scen som vid repetition, tillsammans med Cole Clark PG3-systemet, ger den här lilla mikrofonen en touch av naturlighet till min gitarr och låter mig spela på en nivå på scenen utan feedback, äntligen ett riktigt akustiskt ljud live, efter 30 års testning , Hallelujah 🤩

  32. Jag rekommenderar denna mikrofon till alla mina kunder som letar efter det bästa för sitt instrument!
    Den bästa mikrofonen på marknaden utan några tvivel

    Gitarrbehärskning

  33. Bra solid kabel

  34. Denna mikrofon pickup ger ett riktigt akustiskt upprätt basljud via högtalarna, både pizz och böjning. Feedbacken är minimal. Med en liten EBS akustisk förförstärkare kan jag mixa min Realistic piezo när trummisen är lite högljudd. I övrigt använder jag först Ischel-ljudet. Jag är väldigt nöjd med det.

  35. "Som användare av systemet Ischell i åratal har jag funnit att återgivningen av akustiskt ljud i pizz men också med pilbågen är mest trogen på scenen. Dessutom har mikrofonen mycket bra återkopplingsmotstånd. Den nya versionen (C3) förbättrar ljud- och utgångsnivån ytterligare. »

    Bild nr 1 av Jean Philippe Cazenove
    Bild nr 2 av Jean Philippe Cazenove
  36. Jag är kontrabassist. Jag hade redan den gamla mikrokontakten från Ischell, som jag var ganska nöjd med men som krävde fantomkraft på min förstärkare. Inte alltid praktiskt när man spelar på någon annans förstärkare...
    Ljudet med den här sista kontaktmikrofonen är ännu närmare det akustiska ljudet (både med bågen och i pizzicato) och det är mycket lättare att installera på instrumentet, det har ett spår där pastan är inrymd, den Plötsligt kan vi testa mycket lättare lämplig plats att placera den. Detta är det första valet som rekommenderas i monteringsanvisningen som är bäst. Basfrekvensavskärningen är också väldigt praktisk (jag använder den för att undvika risken för återkoppling).
    För att lägga till lite närvaro (detta är en smaksak) blandar jag den med en Full Circle-mikrofon, 2/3 för Ischell och 1/3 för helcirkel.
    Det här är min favoritmikrofon av alla de jag har testat.

  37. Bra ljud, jag använder den här mikrofonen på en nyckelharpa och det är bra för mig, eftersom det är ett väldigt svårt instrument att spela förstärkt... men den här mikrofonen har ett naturligt ljud. Efter några försök med kittet hittade jag ett ljud som är bra för mig.

  38. Jag visste att den tidigare versionen redan var av mycket bra kvalitet men här med den nya förförstärkaren har vi vunnit enormt mycket i dynamik och klangbalans. Använd live på olika instrument (piano, mandola, banjo, harpa, cello, etc.) Det är perfekt även med en hög återkopplingsnivå.
    Bra gjort och tack.

  39. Mycket nöjd med denna mikrofon. Mycket snabb installation varje gång du använder den tillsammans. Jag använder den på en liten Camac Bardic-harpa. Mikrofonen är utmärkt oavsett storleken på rummet, även mycket stor. Jag blir alltid förvånad över att höra ett så kraftfullt ljud som fyller ett stort rum med denna lilla 27 kodharpa med ett så svagt ljud. Tack vare den här mikrofonen ser min lilla harpa nästan ut som en stor! Det är väldigt trevligt. (i inställningarna ber jag ljudsystemet att öka basen och minska diskanten för bättre ljudbalansering. Det verkar som om vissa mikrofoner Ischell har denna inbyggda funktion...)
    Dessutom är kundservicen utmärkt, uppmärksam, lyhörd och professionell. När jag beställde hade jag väldigt korta tidsfrister, tjänsten var mycket tillmötesgående och gjorde allt för att produkten skulle komma fram till sin destination så snabbt som möjligt, och jag tackar dem för det. Verkligen, jag rekommenderar!

    Bild #1 av Anonym
  40. En effektiv sensor, som återger harpans finhet mycket bra, utan att orsaka feedback vid minsta volymökning. Dessutom, och jag förväntade mig det inte, kan man spela mjukt med harpan med ljud och få fram mycket mer subtila melodier än när man måste spela som ett tjat för att harpan ska höras. Installationsfråga, inga problem. Som rekommenderat i instruktionerna letade jag först efter den bästa platsen för ljudåtergivning genom att placera sensorn på bordet utanför. I mitt fall (min harpa är en Camac melusine) var det runt E25-strängen som ljudspektrumet var mest balanserat. Sedan stack jag sensorn under bordet (så inne i harpan). Ljudet förblev exakt detsamma. Degen förblev mjuk under hela sökandet efter den bästa platsen. Trots XLR-utgången är den installerade monteringen mycket diskret. Se några bilder på min harpa « Ischellee”.
    Kort sagt, jag är exalterad
    Modell: X48C3-T

    Bild #1 av LUC WOERLY
    Bild #2 av LUC WOERLY
    Bild #3 av LUC WOERLY
  41. Naturligt ljud! Med en bra justering med pastan (tillräckligt hög) och platsen där vi placerar mikrofonen, för den bästa mikrofonen jag har till min sitar.

    Bild nr 1 av Nicolas F.
  42. Mycket nöjd med återställandet av instrumentets klangfärg och utgångsnivån. TACK Ischell.
    Klassisk gitarr

  43. Excellent!
    X48C3-T Piano

  44. Utrustning av hög kvalitet, installerad av en mycket kompetent tekniker, uppmärksam på mina behov och ljudet av mitt instrument...Jag rekommenderar det+++++
    X48JC3 Gypsy Guitar

  45. Supernöjd med denna mikrofon och servicen Ischell ! Jag bad om att få förlänga kabeln för att slippa fästa tejpen på fiolen, så jag har fixeringen på dynan och inte skadar lacket! Klangen är trogen den akustiska fiolen, vi behåller rundheten och uttrycket: vibrato, nyanser, accenter och effekter av stråken kommer fram väldigt bra. Ingen mättnad på dubbla strängar eller feedback, till skillnad från andra patroner. Jag använde den för jazz och traditionell musik (i små ensembler) och har inga klagomål, den är perfekt! Dessutom väldigt bra kundservice och snabb leverans, go for it!!

    Bild #1 av Barbara
    Bild #2 av Barbara
    Bild #3 av Barbara
  46. Hej!
    Efter köp av X48C3-T och en del placeringssvårigheter hittade jag äntligen den lämpligaste platsen för min n'goni och som bäst motsvarar vad jag förväntade mig.
    Jag placerade den i mitten på baksidan av bron och där är den magnifik, jag har aldrig haft ett ljud som instrumentet är så troget i akustik som med mikrofonen från Ischell.!
    Ett stort tack till er för professionaliteten, kvaliteten på produkten och telefonväxlarna.
    Jag bifogar två bilder på min n'goni för att se placeringen av mikrofonen.
    Musikaliskt
    Philippe Maudet.

    Bild #1 av Philippe Maudet
    Bild #2 av Philippe Maudet
  47. Jag använder Jack i flera år på två koras (en traditionell ring och en mer modern kromatisk). Jag spelar i en "Afro Buffle"-grupp med slagverkare och bas. Detta system gör att jag kan ha ett ljud som är mycket troget mot akustiken Kora med bred amplitud (3 oktaver). Basåtergivningen är särskilt mycket generös. Efter att ha provat många mikrofoner, systemet ischell är verkligen den bästa kompromissen för att ha trogen akustisk kvalitet och ganska bra återkopplingsmotstånd. Plus att eftermarknadsservicen är på topp. Tack Fisher.

  48. Mycket bra mikrofon för fiol (jag använde den för samtida musik). Bra service.
    Franska företag är bekväma för att kommunicera.

  49. Jag köpte den här mikrofonen för en hybrid klassisk/flamenco luthier gitarr.
    Naturligheten i ljudet är imponerande.
    Perfekt balans mellan register, inga dämpade eller surrande områden.
    Nyckeln är att hitta den exakta platsen där kontaktmikrofonen ska placeras. Det tog oss två timmar att hitta den här platsen (någonstans under muttern, mellan sträng 4 och 5), men när vi väl hittade den var den imponerande.
    Oavsett om det är ett arpeggio med en klassisk attack, en kraftfull rasgueo eller en golpe på en klangbotten så finns naturligheten alltid där, precis som det möjliga nyansomfånget är lika brett som i akustiken.
    Jag säger det en tredje gång, imponerande!!!
    Tack mille fois Ischell
    Platshållarbild för Alvaro Martinez

  50. Kära Fischer, tack för att du äntligen fick min förstärkta kontrabas att låta precis som den gör akustiskt. Den är mycket mer återkopplingsresistent än en mikrofon, men låter fortfarande som en sådan. Jag har provat varje Piëzo pickup under solen och ingenting kommer så nära som X48C3-T från dig. Ljudet är så naturligt och smälter perfekt med ett minimum av EQ (oftast bara ett högpassfilter). Adjö Piezo, jag kommer aldrig tillbaka. Jag tror faktiskt att jag måste skaffa mig en reserv/backup X48C3-T.

    Jag tyckte att placeringen på min bas var perfekt om den placerades precis mellan G-sidans bryggfot och ljudstolpen, utan att röra bryggan. Jag är extremt nöjd med det här köpet och kan starkt rekommendera det till kontrabasspelare som söker ett naturligt förstärkt ljud, utan det fruktade "Piëzo-quack"; och utan feedbackfallgroparna med att använda en mikrofon genom en förstärkare för Live-användning.

    Bild #1 av Martin Christensen
    Bild #2 av Martin Christensen
    Bild #3 av Martin Christensen
  51. Wooow jag kan inte fatta hur bra den här mikrofonen låter! Fantastisk prestation på scenen, så kraftfull förstärkningsnivå, ingen feedback alls. Faktiskt bästa pickupen på marknaden!
    Herr Fischer var så snäll och hjälpsam!
    Jag rekommenderar det till 100 procent!
    Flamenco gitarr

  52. Très bonne qualité

  53. Den bästa mikrofonen jag har testat på min F typ mandolin 🙌
    – Hög nivå på scen
    – Betydande återkopplingsmarginal
    – Bra frekvensrespons som återger instrumentets ljud väldigt bra
    – Lätt att installera

    Bild nr 1 av Michael P.
  54. Utmärkt mikrofon. Det finns många möjligheter att hitta det ljud som passar dig tack vare fixeringspastorna och placeringen av mikrofonen. Råden på sajten är väldigt många och mycket tydliga. Dessutom är teamet mycket lyhört och mycket uppmärksamt.

  55. Superkvalitetsmikrofon, precis som kundtjänst

  56. Detta system är troget det akustiska ljudet från min gitarr. Jag ville inte koppla in de låga snitten så att jag kunde justera ljudet vid förstärkaren. Men min KOPO "Dublin" gitarr genererar mycket bas. Jag behöver verkligen skära av basfrekvenserna från förstärkaren. Jag kommer att be min luthier att aktivera de låga skären.

  57. Jag använder ett par mikrofoner C3BHP att lägga till ljud till min pedalharpa som en del av ett harpa- och elektronikprojekt (Avelune), både i studion och live.

    Jag vann över från den första användningen... renderingen av C3BHP är naturligt, exakt, rundheten i instrumentets ljud är alltid närvarande. Jag placerar dem direkt med hjälp av den självhäftande pastan på resonansbordet, den ena mot de låga mitten och den andra mot de höga (för en stereorendering).
    Väldigt lätt att använda (jag transporterar dem ofta för inspelningar och konserter), installationen går snabbt och ljudet är direkt fantastiskt, väldigt lite redigering krävs.

    Även ett stort tack till Fischer för hans råd och lyhördhet :) Jag kan bara rekommendera dessa mikrofoner!

  58. Underbar pickup. Installerad på min frus turkiska KamanChello. (Som en kamanche men i chello-sortimentet). Mycket vackert varmt ljud. Inte hård. Mycket motståndskraftig mot feedback. Ger ett naturligt bra ljud med stark signal och kräver inte mycket eq för att låta naturligt. Jag älskar hur enkelt det är att ställa in detta på det här instrumentet utan utrustning för installation. Pickupen kommer med alla nödvändiga kardborreband och klibbiga stift för att göra mycket experiment och framtida placering på andra instrument i framtiden. Fischer var väldigt hjälpsam och tålmodig före och efter köpet.
    Underbart företag. Jag är väldigt glad ischell för våra instrument. Vi har nu väldigt naturligt och lätt att mixa ljud för våra evenemang och behöver inte oroa oss för feedback längre. Tack fischer :)

  59. Fantastisk hämtning och ännu mer fantastisk kundservice. Fischer var extremt hjälpsam och tålmodig och vägledde mig att välja det bästa pickupalternativet för mitt instrument och mina behov. Han gav mycket tydliga instruktioner för att hitta den bästa platsen i instrumentet och var mycket stödjande hela vägen. Leveranstiden var väldigt snabb och pickupen levereras med allt som behövs för att enkelt kunna ställas in i instrumentet, och en hel del reservmaterial för att experimentera med olika placeringar och framtida användningsområden.
    Ljudet av ischell är verkligen imponerande. Jag brukade ha en K&K tvillingpiezo och var alltid besvärad av ljudet av min harpa, som bara inte lät i mina öron som min harpa verkligen lät.
    Med ischell, efter att ha hittat rätt placering, finner jag att jag inte behöver några eq-justeringar. Jag bara kopplar in och spelar förstärkt och får ett riktigt bra ljud.
    Fischer förklarade hur man experimenterar med placering av pickupen för att hitta den mest naturliga klingande positionen på soundboarden, och därigenom inte kräva eq-justeringar av ljudet senare.
    Jag spelade nyligen in mig själv under en livekonsert, och efter att ha lyssnat på inspelningen insåg jag hur fantastiskt den här pickupen verkligen låter! Jag var så nöjd med ljudet att jag slutade använda spåret. Så du kan till och med spela in med denna utan att behöva någon extern kondensatormikrofon om det behövs för att spela in på en högljudd plats.

  60. Efter några månaders provning av min X48C Jag har äntligen fått tid att ge en feedback. För att göra det kort: Jag är 100 % nöjd med det! Efter att ha använt många olika pickuper under de senaste 30 åren har jag äntligen fått ett förstärkt ljud på min 150 år gamla bohemiska bas som låter som en kontrabas ;-) Sist men inte minst fick jag feedback från flera ljudtekniker som förklarade detta system som helt enkelt och stressfri att hantera. Tack så mycket för ditt arbete!

    Bild #1 av David Aebli
  61. Detta är den första kontaktmikrofonen jag har hittat som återger Gadulkas ljud troget och med seriös volym. Jack output betyder att jag kan använda effektpedaler och eftersom det inte är en kondensor finns det ingen chans till feedback. Superbekväm och kvalitetskonstruktion, bra gjort!

    Bild #1 av Isabel
  62. Perfekt för att förstärka pianon på scenen. Spektrumet är brett och kräver ingen större korrigering. Jag trodde att jag skulle använda den främst i bildskärmar men den tar i slutändan upp en betydande del av min FOH-mix förutom statisk. Så jag är väldigt nöjd. Ännu inte använt på andra instrument. men jag kommer att se det väldigt bra på olika strängade akustik.

  63. Bästa pickup-mikrofonen jag någonsin har använt i min oud.

  64. Verkligen en bra lösning för piano. Jag använder den som huvudsignal för FX-routing. funderar på att utöka till 2 enheter någon gång.

  65. Lätt att använda, anpassar sig till olika instrument och suverän ljudkvalitet

  66. Mycket bra resultat även vid hög effekt, jag har inte testat det på konsert men testerna är utmärkta!
    Installationen gick bra tack vare de exakta förklaringarna, tack herr Fischer
    Bouzouki

  67. Utmärkt system, position är mycket viktigt, men när rätt plats hittats är resultatet mycket imponerande! Tack för detta fantastiska system!
    Taylor folkgitarr

  68. Det förstärkta ljudet av min bas har inte varit så bra tidigare. Du har en fantastisk produkt och bra kundservice, tack så mycket.

  69. Mycket praktiskt verktyg på inspelningsplatsen eller på scen med mycket bra valuta för pengarna. Jag använder den regelbundet för att stödja pianon under liveinspelningar i studion eller för förstärkning. Ljudet är mycket behagligt och exakt. Den enda lilla nackdelen är andningen som fortfarande är väldigt närvarande. Men det stör dig inte i högljudda partier och i studion hjälper Izotope RX dig att bli av med det. Så jag är väldigt nöjd och jag har alltid 2 med mig för nödsituationer när jag är på resande fot.

  70. TOPP ! TACK :-)

  71. Lätt att installera, lätt att använda och obestridlig "akustisk" ljudkvalitet, nära perfektion!
    Folkgitarr

  72. Så visst, systemet Ischell är en investering. Men vilken lycka! Adjö feedback, adjö smalt eller oigenkännligt ljud. Jag spelar kamalen'goni med en trummis, två gitarrister, en kontrabasist och en sångare. Jag behövde kraft: den finns där med systemet Ischell, samtidigt som instrumentets ljudkvalitet bevaras. Ingen negativ poäng, även om man tittar noga... Det är upp till musikern att jobba på ljudet då med en DY, en equalizer osv.... Tack i alla fall Ischell !

  73. Äntligen ett sant, troget akustiskt gitarrljud utan någon feedback! Mycket högkvalitativ mikrofon. Mikrofonplacering är väsentlig och kan ge väldigt olika resultat, tack vare mr Ischell för den tid som ägnas åt testning är resultatet värt det!

  74. Det bästa systemet jag kunde ha för en folkgitarr.

  75. Transparent mikrofon, minimalt brus och bred ljudrespons för rav vast. Bra ischell stöd.

  76. Jag beställde J48c för att montera den på min kamale ngoni för liveinställningar och jag är verkligen nöjd med den här pickupen...det låter vackert! Den ger ett mycket klart och direkt ljud.
    Jag fick ett tips från andra ngoni-spelare att montera den på baksidan av bryggan istället för att montera den inuti instrumentet, för att undvika feedbackproblem när man spelar på scen, speciellt med basister vars låga toner kan trigga feedback. För att få detta att hända, var jag tvungen att ändra några av strängstopparna på bryggan för att skapa utrymme för pickupen så jag använde gitarrsträngens kuländar (se bild) och detta fungerar bra. Placeringen av pickupen är helt ok och täcker både bas och höga toner.

    Jag kan inte vänta med att få spela med det här i en livemiljö med andra musiker ... måste vara jättekul!

    Stort tack Ischell för denna fina upphämtning och även för all din e-postsupport!

    Bild #1 av Marco Hilgeman
  77. Kom i tid, på väldigt kort tid trots avståndet (USA) och tullen. Väldigt Nöjd.

  78. 2×48-systemet som en uppgradering från mitt gamla system är helt enkelt perfekt för mitt bruk, både i studion och på scen. Bra byggkvalitet, användarvänlighet och viktigast av allt: ljudet är fantastiskt. TACK!

  79. Utmärkt mikrofon, den J48A tillför luft till ljudet, med en bra balans mellan bas och diskant, så att vi tydligt kan höra instrumentets akustiska ljud. Installerad på en 7 nylonsträng och en annan på 7 folksträngar från luthier Claude Labourdette.

  80. Jag använder det här systemet på konserter på 3 av mina instrument, en 12-strängad kamele n'goni och 2 koras, alla gjorda av luthier Gweltas Simon. Efter många år tillsammans med Soungalo Coulibaly, då inom Kala Jula (www.kalajula.ch), och idag i många andra projekt, är detta det jag har funnit mest effektivt och mer troget att återge ljudet av mina instrument utan problem.

    Bild #1 av Vincent Zanetti
  81. Fantastisk mikrofon, det är första gången jag har ett enkelt system som troget återger det akustiska ljudet från min zigenska gitarr. Installationsanvisningarna är mycket tydliga och gör att du snabbt kan hitta rätt placering av mikrofonen.

  82. Mycket bra kabel.

  83. Jag skulle säga, den här är helt spelväxlare... Jag köpte den här i november förra året men jag har precis provat idag på grund av att det tog ett tag att fixa min bas. Jag hittade rätt plats väldigt lätt genom att använda ljudgränssnittet (i mitt fall fann jag att "position 3" passar min bas). Efter det gick jag på jamsession och boom! Jag kunde höra bara naturligt förstärkt ljud. Jag stängde av och på flera gånger för jag kunde inte tro det. Jag vet inte, jag kanske försöker hitta en annan trevlig plats, men för mig fungerar 'platt läge' med 'läge 3' för mig. Bra jobbat Ischell!

    Notera
    Hittar du fel plats får du olika typer av elektriskt UB-ljud. Inte särskilt hemskt, men du vill få mer "woody" ljud, tror jag.

  84. Mycket bra produkt

  85. Jag installerade min C3BHP på min oud och jag är väldigt nöjd med resultatet. Oud är ett väldigt, bra, resonansinstrument och jag tillbringade mycket tid med att hitta den bästa mikrofonpositionen och motsvarande EQ- och förstärkarinställningar. Mängden av den vidhäftande gelen är också mycket viktig. Ta dig tid och läs manualen, denna gång :-) Du kan hitta allt du behöver veta på sajten.
    Nu har jag ett väldigt balanserat ljud med bara lite naturlig komprimering och ingen feedback alls. Perfekt!
    Tack, ISCHELL!

    Bild #1 av Svetlin Staikov
  86. Min kora låter perfekt.

  87. Mycket trevligt ljud

  88. Shukar!
    "ISCHELL" låter min zigenska fiols själ passera igenom!
    Najis tuke (tack vare dig) Fischer!
    Tshatshimo från "Bijou Horse"

    Bild #1 av Anonym
  89. Perfekt, tack så mycket för monteringstipsen! Ljudet är perfekt, testa under hans första konsert! TACK ! (zigenargitarr)

  90. Helt nöjd.. Ljudet är magnifikt med denna mikrofon som respekterar instrumentets (kora) akustik..

  91. Här finns äntligen en mikrofon (C3) utan återkoppling med respekt för ljudet. Jag kommer att göra ändringar i mikrofonens placering för att optimera ljudet.
    Jag tog två. den andra kommer att installeras inuti för att få en förhandstitt på ljudet.
    Jag rekomenderar.
    inside J48C

    Bild #1 av Patrick M.
    Bild #2 av Patrick M.
  92. Fungerar perfekt. Jag letar fortfarande efter den ultimata placeringen på min kontrabas, men har ett väldigt användbart ljud just nu. Högkvalitativ ton! Älskar det. Tack ISCHELL

  93. Un X48JC med en C3-mikrofon på min kontrabas. Ljudet är galet. Observera att kunskapsbasen är mycket komplett och mycket tydlig och måste beaktas! Särskilt på placeringen av mikrofonen. Ursprungligen beställde jag en X-Jack men de rådde mig väldigt vänligt att gå för deras nya produkt och jag är supernöjd. Det var inte vad jag beställde men de rådde mig att göra det

    Bild #1 av Florian Roy
  94. Jag har länge letat efter en mikrofon som kan ge ljud till en RAV VAST PYGMY (en sorts häng) live med mycket specifika begränsningar (show omgiven av dansare och en poet som deklamerar texter, för rum på 500 till en tusen människor.
    Efter att ha provat otaliga pickuper var jag aldrig särskilt nöjd med resultatet.
    Antingen var mikrofonerna (stil sm 57/58, AKG C 411) inte tillräckligt exakta, eller så var de utmärkta (AKG C 414 eller Neumann), men plockade upp miljön i showen eller lämnade feedback beroende på ljudteknikerns färdigheter eller plats.

    Och jag "föll" på sidan Ischell.

    Enastående tur, jag bor 10 minuter bort. från designern (Nantes), vilket gör att jag kan prova mikrofonen
    Och där, smällen.
    Mycket exakt mikrofon, alla finesser i fingrarna på instrumentet är där, ljudet är runt, fylligt, basen mycket närvarande, diskanten inte gräll och resonansen välbalanserad, som i akustik.
    Med en lätt utjämning återupptäcker jag mitt instrument. Inga fler problem med feedback eller upptagning av omgivande ljud. Kort sagt, precis vad jag behövde.
    Pricken över i:et. Snällheten hos designern som tar sig tid att prova mikrofonen med mig och förklarar för mig hur man korrekt installerar den, utbyter med ett kritiskt sinne, allt i subtilitet, verkligen försöker förstå musikern och hans önskningar, ett verkligt entusiastljud som vet hur man talar "musik". Tack till honom för hans välkomnande. Mer kortfattat, en mycket trevlig upptäckt som jag bara kan rekommendera!

  95. Helt nöjd med den nya mikrofonen är det skönt att ta sig tid att placera den på den perfekta platsen och hitta ljudet av harpan, som jag hör det!

  96. Utmärkt!

  97. Jag installerade den här mikrofonen på min Flamenca Camps MC-5, och ljudet är bara magnifikt, extremt troget ljudet från den akustiska gitarren.
    Jag älskar.
    Jag funderar på att installera samma mikrofon på min Larrivee inom en ganska nära framtid.

    Bild #1 av Antoine Staquet
    Bild #2 av Antoine Staquet
  98. Används förutom en piezo på min gitarr, ingen feedback, jag är nöjd...

  99. Lätt att använda, men jag behövde några olika positioner innan jag fick det ljud jag ville ha. Detta på upprätt piano. Jag tycker också att det är lite för måste "läcka" från andra instrument på scenen, men överlag nöjd.

  100. Perfekt ! Bra råd via telefon för att vägleda mig i valet av mikrofon utifrån min användning. Mycket nöjd, lätt att installera på min zigenargitarr (första gången!), använd flera gånger i scenskick på en AER, mikrofonen svarar perfekt, ingen feedback.

  101. Jag är mycket glad över att använda ljudsystemet " C3BHP  » på min harpa. Jag hittar ljuden som jag vill sända och få allmänheten att känna...Tack ISCHELL
    Ismael Ledesma

    Bild #1 av Ismael Ledesma
  102. Efter några månaders användning skulle jag starkt rekommendera C3 för kontrabasister. Den behåller klarhet och en naturlig ton vid hög scenvolym samtidigt som den är resistent mot feedback. Placering delvis över baslisten, i nivå med den nedre delen av f-hålet, ger den mest jämna responsen mellan pizz och arco på min bas.

  103. Den nya versionen av mikrokontakten Ischell C3 är definitivt en förbättring. Jag har använt den live i flera månader på en kontrabas. Den har alla fördelar med piezo (ingen repisse, ingen feedback) men ljudet är verkligen nära en "klassisk" mikrofon placerad väldigt nära instrumentet, i bryggan till exempel.
    Jämfört med den gamla versionen: vackrare bas, mycket mer diskant, vilket förtydligar ljudet och framför allt en mycket mer naturlig dynamik som ligger närmare den akustiska spelupplevelsen.
    Uppenbarligen kan ljudet inte jämföras med vad man kan få i studion med en snygg kondensatormikrofon! Man måste hitta rätt placering på instrumentet och sköta utjämningen lite. Men för liveframträdande är det för mig den bästa ljud/effektivitetskompromissen.

  104. Superkvalitet cello kontaktmikrofon. Jag använder den med en ampAER, den perfekta kombon. Råd för att välja den bästa mikrofonen, snabb leverans och kvalitetsservice efter försäljning. Kort sagt, jag rekommenderar.

  105. Det börjar med utmärkt kontakt, vi tar oss tid att prata om instrumentet, behoven, lösningarna. Monteringen mycket väl förklarad på sajten. Okej, men ljudet då? Ljudet!! det är min mandolin, ett verkligt akustiskt ljud, med en lätt kompression, jag älskar det. Äntligen en riktig förstärkning, det är inte en piezo, det är inte en mikrofon framför instrumentet med alla dess nackdelar, inga kompromisser, det är ISCHELLl-lösningen, Bra jobbat killar!

    Bild nr 1 av François AGEORGES
    Bild nr 2 av François AGEORGES
  106. Jag har ännu inte haft möjlighet att använda dessa 2 mikrofoner på scen. Men vid första anblicken verkar det perfekt:
    Jag kunde enkelt installera dem med instruktionerna. Jag hittade lätt den optimala positionen genom att göra några tester med en mixer och en akustisk gitarrförstärkare.
    Ljudet av min oud var redan väldigt likt det den har naturligt, och detta genom att lämna utjämningen platt, både på bordet och på förstärkaren. Vilket lämnar ett bra utrymme för manöver för att anpassa inställningarna till de ganska olika platser där jag planerar att spela. Jag är mycket nöjd med mitt köp hittills. TACK Ischell ! Lite dyr, men kvaliteten är värd priset. Utrustningen var väl förpackad och allt som behövdes för att korrekt fästa mikrofonerna med den.
    I toppen !

    Bild nr 1 av Yves R.
  107. Bra mikrofon, använd på tenorbanjo. Möjlighet att öka volymen utan någon återkoppling. Med bra placering på banjon är mikrofonen perfekt!

  108. Jag hade utrustat min Esteve klassiska gitarr med en piezo. Jag var inte alls nöjd med det. Genom att söka information blev jag intresserad av förslaget avIschell -en fransk produktion. Det tog mig lång tid att slutföra installationen: många försök och fel som varje gång krävde att strängarna slappnade av och sedan återställdes. Detta system är värt det! Jag uppskattade mycket tillgången till Fischer som via telefon kunde vägleda mig mycket effektivt. Resultatet är magnifikt! Det är väldigt intressant att försöka börja spela utan förstärkning, att suga upp det akustiska ljudet, och när du slår på ljudet från förstärkaren (Acus 8 i det här fallet) blir du förvånad över att höra det akustiska ljudet exakt. Det är första gången jag känner så här. Bra gjort ! Jag upptäckte ett nytt nöje i att spela den här klassiska gitarren. Jag tänker utrusta min folkgitarr med samma system.

  109. Ett väldigt realistiskt ljud och väldigt lite känsligt för feedback, även med ett trumset på sidan, kan du få ett väldigt rent akustiskt gitarrljud. Vi är mycket nöjda med det.

  110. mycket bra material

  111. Detta J48CCB-C3 är en riktigt bra produkt! Det tog mig lite tid/experiment att hitta var jag skulle placera den för att få ett bra/balanserat ljud men det var helt värt det. De senaste två månaderna har jag inte behövt använda en piezo alls. Varje basist som har hört mig har frågat vilken pickup jag använder. Ljudet "skär" igenom riktigt bra och det är lätt att EQ. Jag använde den till och med på en liveinspelning med tillfredsställande resultat.

    Christian Lind

    Bild #1 av Kristian Lind
  112. Med mikrofonen Ischell J48C3 Jag hittar det naturliga ljudet av min klassiska gitarr samtidigt som jag behåller subtiliteterna i färger och klangfärger som är specifika för mitt instrument

  113. Utmärkt, tack så mycket. Jag hittar min Kora!
    X48C2 9v batterialternativ

  114. Mycket bra produkt och mikrofonen är perfekt för min kontrabas, bra ljud

  115. Mycket bra kabel som verkar vara av kvalitet och tålig

  116. Mycket nöjd med INSIDE J48 C-systemet med en C2-kapsel monterad på en elektrisk kora av min tillverkning.

    Ljudet är fantastiskt och mycket nära ljudet av en akustisk kora. Hela det akustiska spektrumet respekteras briljant utan feedback.

    Designen på C2-kapseln är visuellt mycket trevlig jämfört med C1-kapseln. Den monteras också lättare än C1 när det gäller kompressionsjustering.

    Ett starkt rekommenderat köp för alla som vill lägga till ljud till en kora!

    Brave ISCHELL som snabbt svarar på alla tekniska frågor för ett optimalt slutresultat

    Bild #1 av Pascal OMNES
    Bild #2 av Pascal OMNES
  117. Väldigt passande !

    Ett rekommenderat köp för att montera en kapsel med domkraft och inte göra något fioltillverkningsarbete.

  118. Häpnadsväckande! Jag tog den svarta som ser väldigt bra ut. Jag köpte den för att ersätta en Bose S1 pro-förstärkare. Ljudmässigt är det något helt annat, inget med det att göra. Där vi på Bose bara hörde en magma av ljud (jag överdriver nog lite) har vi på Acus en perfekt definition av ljud på alla register. Inget att klaga på, det är väldigt bra material!

  119. Jag är väldigt nöjd med Ischell Inside Box + CPJ. Jag använder den med en Eastman DM-1 och spelar i en zigensk jazzkvartett med ytterligare en gitarr, fiol och upprätt bas. Vi spelar inomhus på restauranger och några utomhusshower. Min förstärkare är en 60 watt AER. Jag får massor av volym och praktiskt taget ingen feedback. Jag experimenterade lite med att flytta runt mikrofonen innan jag hittade rätt plats, men ljudet är väldigt troget det akustiska ljudet från gitarren.

  120. Alltid lika seriös och effektiv. Jag är på min sjätte mikrofon och jag har aldrig blivit besviken.

  121. Parfait

  122. i takt med att mitt gitarrspel utvecklades... mina rytmer tog alltmer en växling av stråkar och slagverk, det var nödvändigt att vara professionell, ren och effektiv! Jag har hittat ! 6 tester tillsammans med Mr. Fischer för att komma fram till en justering som fortfarande testas (5 konserter genomförda) men redan extremt tillfredsställande!!! De 25 datumen för turnén kommer (förmodligen...eller inte) att förstärka placeringen, men investeringen är slutgiltig! Musiker, musikälskare eller åskådare... alla känner igen värmen i detta nya sound! En ny kvalitetslekplats som öppnar upp för precision och mer subtilt skapande för Salga la luna!
    Tack så mycket herrn ! :)

    Bild #1 av Fabrice
  123. I studion fungerar det väldigt bra, låt oss vänta till 1 juli för det första offentliga provet

  124. När jag förstärker ett piano med min Ischell det är helt enkelt som en fisk i vattnet: tystnad och mina bubblor <3

  125. Mikrofonen är installerad på en Waterloo WL14-gitarr, riktigt bra, den är trogen. Man måste ta sig tid att hitta rätt plats, lite EQ så rullar det på.

  126. Utmärkta produkter och service.

  127. Jag är helt nöjd med den här mikrofonen på min harpa! Ljudet är magnifikt, mycket tydligt med fin bas. Perfekt när du använder effektpedaler. Installationen är mycket enkel och bekväm.

  128. Inga bekymmer på en Mirecourt från 1920.

  129. Jag är mycket nöjd med den här mikrofonen som köptes för några år sedan, kontakten och professionaliteten hos detta företag. Länge leve Ischell.

  130. Perfekt för att fästa en svävande mikrofon på valskyddet på en bågtopp

  131. Mikrofon av mycket god kvalitet, med respekt för instrumentets akustik.

  132. Mycket bra kontaktmikrofon, praktisk och med mycket fin ljudåtergivning

  133. Mikrofonen installerad på min Kamelen'Goni, återställandet av mitt naturliga ljud med denna kontaktmikrofon är bara extraordinärt. Inget är överdrivet i ljudet.
    Ljudet av akustiken förstärks bara utan utsmyckning...
    Mikrofonen installerades inuti kalebassen bakom bron...Jag rekommenderar starkt för alla som letar efter ett rent ljud...Tack så mycket Ischell.

    Bild #1 av Hamid Gribi
    Bild #2 av Hamid Gribi
  134. Utmärkt! Fischer tar sig verkligen tid att lyssna och känna på varje instrument (i mitt fall en Saz), tills han hittar det optimala ljudet! Tack igen för detta ögonblick!

  135. Utmärkt produkt. Jag får hundra procent av det akustiska ljudet från min gitarr. Jag använder grå pasta som tar bort lite av dess glans, vilket jag ibland ogillar. Uppmärksam kundservice, tillgänglig och mycket bra råd.

  136. I all ärlighet är jag mycket nöjd med J48C för min kora. Denna mikrosensor, placerad i kalebassen och under bron, ger ett mycket bättre ljud än de cellmikrofoner jag har testat tidigare. Det bästa för scenen. Jag använder den även i studion förutom ett par AKG C451 små membranmikrofoner. Kort sagt, det har blivit oumbärligt för mig! Även om jag använder fantomkraft för det mesta rekommenderar jag att du tar batterialternativet, det är alltid praktiskt.

    Bild #1 av Lucas Rizzotti
  137. Bra ! Efter flera personliga tester gick jag till St-Herblain för att optimera installationen med designern på min Boucher Studio-gitarr. Ljudet av den nya placeringen är exceptionellt! Vi finner gitarrens stora dynamik som jag absolut inte skulle ha haft med en piezomikrofon. Det är fantastiskt. Dessutom lyssnar eftermarknaden verkligen.

    Bild #1 av Gwenole Courtas
    Bild #2 av Gwenole Courtas
  138. Mycket bra på min keltiska harpa

  139. Jag para ihop den här cellen med en DPA 4099, och duon fungerar riktigt bra. Efter flera positioner och tester med dess designer (tur!) hittade jag ljudet (äntligen!) av min Gaffiero zigenargitarr. Ett sant nöje efter de många testerna på piezo och andra inte-så-topp-topp-celler.

    Tack!

  140. Det bästa jag någonsin har provat... och jag har verkligen haft mycket under trettio års praktik...
    En mycket trogen återgivning med bra dynamik. Tack för kvalitetsarbetet.

  141. Fantastisk utrustning för min klassiska harpa, så att jag kan utforska ett helt nytt utbud av ljud och världar.
    Utmärkt service efter försäljning, mycket lyhörd och tillgänglig.
    Jag rekommenderar

  142. En fantastisk sensor, med extraordinär trohet. Monterad på en Martin HD28 cs fångar den verkligen den akustiska responsen från detta instrument.
    Brave Ischell, hittade jag äntligen produkten att erbjuda till verkstadens kunder som letar efter exklusiva produkter.

  143. Jag installerade den här mikrofonen själv, men jag har lämpliga verktyg eftersom jag är en snickareentusiast. Inga speciella problem, jag följde instruktionerna till punkt och pricka. Ljudnivå, för mig är det verkligen väldigt bra, inget med den vanliga piezo att göra, tonen på gitarren är mycket mer naturlig, med en bra nivå. Han måste klara testet för grupp-/konsertspel, men jag är säker på att han klarar det!

  144. Mycket nöjd med den mottagna produkten, oklanderligt ljud på min klassiska harpa

  145. Mycket bra produkt som verkligen förbättrar ljudet.

  146. Mycket välutrustad förstärkare och mycket bra ljudåtergivning för instrumenten, lite mindre för rösten.

  147. Utmärkt instrumentmikrofon. Dess naturliga och mycket trevliga, inte alls "elektrisk" på en bouzouki.

  148. Stort kvalitets-

  149. Lätt att beställa, snabb leverans, lätt att installera, passar vilken mandolin som helst (perfekt för min), låter riktigt bra!

    Bild #1 av Thomas L.
  150. Utmärkt produkt. Jag hittade äntligen en kvalitativ lösning för att lägga till ljud till min hamrade dulcimer.

  151. Mycket bra ljud på min folkgitarr!

  152. Jag beställde detta jackdäck till min nya gitarr, eftersom jag installerar mikrofonen utomhus när jag spelar offentligt. Jag är alltid väldigt nöjd.

  153. Används för att fästa en svävande mikrofon på ett valvskydd. Felfri!

  154. Jag är oerhört nöjd med ljudet av kontaktmikrofonen med en oud! Ljudvolymen som kan uppnås utan återkoppling nära en förstärkare är ojämförlig med vad som kan erhållas med en overhead-mikrofon, och så mycket mer trogen det akustiska ljudet än en piezo-pickup eller andra mikrofoner.kontakter som jag har provat.

    På min flytbrygga oud är kontaktpickupen installerad med den grå pastan på position nummer 2 som föreslås av manualen Ischell med låg skärning avaktiverad (”platt” läge). Vid mycket hög volym har jag dock funnit att det låga snittet är nödvändigt.

    Till skillnad från många oudister som använder system (Ischell eller andra) med en kontakt Jack, valde jag Mini-XLR-versionen eftersom kontakterna är mindre och lättare och därför mindre skrymmande på sidorna av min oud.

  155. Beställs utöver mikrofonen X48+CVX, till slut behövde jag det inte eftersom systemet redan följer med det. Jag trodde att det bara skulle komma med kardborre! Den dubbelsidiga håller väldigt bra på en shellacklack applicerad med en pad. Det kommer att bli nödvändigt att vara mycket känslig om jag en dag bestämmer mig för att koppla bort systemet från instrumentet.

  156. mycket välgjord. lite kort på 3m50 kanske för en stor scen, för att spela statiskt mycket bra...

  157. Installation av sensorn inuti gitarren förenklas genom användning av en webbkamera ansluten till datorn. Jag kunde inte placera sensorn på den rekommenderade platsen (precis under muttern) på grund av den speciella formen på stag (komposit, Garnison-gitarr), jag var tvungen att placera den precis bakom pinnarna, mellan och D. Inkopplad i ett ljudsystem (Bose L1-torn) är ljudet av total trohet! vi hör egenskaperna såväl som felen hos gitarren och spelaren, utan behov av utjämning... var försiktig, de "parasitära" ljuden också: gnidning av handflatan på stjärtstycket, glidning av fingrarna på strängarna, lätt slagverk på kroppen, allt som rör gitarren. Bortsett från det, ingenting... skrek jag nära bordet, jag spelade väldigt högt limmad vid ljudsystemet, inte en skugga av feedback, och alltid ett extremt troget ljud... Jag älskar det!!!

    Bild #1 av Thomas Moreau
  158. Det är ett jack……

  159. Lätt att installera, bra nivå, och framför allt sänder gitarrens ljud troget.

  160. Kabel av mycket bra kvalitet.

  161. Jag använder J48A, bättre än en DPA 4099, mer kraft och mindre aggressiv på Mariano Conde flamencagitarr.

  162. Mycket effektiv och enkel att implementera på min banjo. Det krävs dock ganska exakt utjämning för att instrumentet ska kunna uttrycka sig fullt ut.

  163. Jag är helt nöjd med systemet Ischell som jag har använt i lite över ett år på scen. Mycket effektivt, jag rekommenderar utan att tveka! Kiko Ruiz

    Bild #1 av Antonio Ruiz
  164. En autentisk restitution som liknar mig. Eftermarknadsservice som uppfyller mina förväntningar. Jag använder mikrofonerna Ischell I åratal. Först på en klassisk nylonsträngad gitarr, sedan på en folkmusik. Jag gillar handgjorda instrument och produkter Ischell återställa alla deras särdrag med värme och precision. Inga problem med feedback. http://www.sophiesciboz.com

    Bild #1 av Sophie S.
    Bild #2 av Sophie S.
  165. Ett rikt och balanserat ljud på min viola da gamba. En mycket "realistisk" stämpel. Grå pasta fungerar bäst.
    Den ståndpunkt jag intog ligger mycket nära det som anges i instruktionerna. Jag letade efter andra möjligheter, det här är det bästa.
    På bordet (Yamaha och Yamaha förstärkare) dämpade jag basen lite.
    Kort sagt, utmärkt. TACK

  166. Mycket enkel installation, du inser snabbt mikrofonens möjligheter. Egentligen lite feedback, lite eko i bullriga miljöer, men det är väldigt lätt. Låg-mellanspektrumet (klassisk gitarr) är inte så detaljerat som jag föreställt mig, man kan mixtra med utjämningen och man får ett väldigt hyfsat resultat, man tappar nästan helt "tunnel"-känslan. Jag har inte testat att ta bort det låga snittet än. Det kanske inte är värt DPA men för priset är kvaliteten där, materialet verkar robust. Kort sagt, jättebra!

  167. England, Storbritannien

    Lätt att följa installationsinstruktionerna på min kontrabas, jag var igång väldigt snabbt. Jag hade blivit attraherad av Ischell från olika youtuberecensioner och jämförelser och jag är glad att kunna säga att jag är nöjd med ljudet direkt ur lådan.

  168. Det bästa systemet för att utrusta en gitarr med minimal utrustning ombord och oöverträffat ljud. Allt för ett lågt pris eftersom jag redan hade en extern förförstärkare Ischell 1X48 för en annan gitarr och jag spelar bara en gitarr åt gången...
    Jag monterade det själv, utan svårighet efter att ha tagit bort 15 till 20% av den medföljande pastan, som på min andra gitarr. Staven är därför snarare 5 mm i diameter än 6 som rekommenderat. Ett stadigt grepp med fingrarna på gitarrtoppen och den är perfekt vid första försöket. Jag provade andra konkurrerande system från USA, varav några var fabriksmonterade på prestigefyllda gitarrer, det finns ingen bild! Det som förvånar mig är den konfidentiella distributionen av detta lysande system!

  169. Sydholland, Nederländerna

    Jag har haft mikrofonen i en månad nu och jag är ganska nöjd med den. Ljudet av min n'goni är mycket detaljerat och skarpt. Jag rekommenderar den här produkten till alla som letar efter en naturlig återgivning av ett akustiskt instrument.

  170. Används i en kyrka i Angoulême för en halvflygel, för att spela in ljud för en livesändning på YouTube av religiösa sammankomster. Inte lätt, för församlingen sjunger psalmer i rummet, och vi ville fånga klangen i rummet och klangen från pianot var för sig. Kontaktmikrofonlösningen verkade perfekt för oss.

    Jag erkänner att vi är ganska förvånade över resultatet, med tanke på den låga kostnaden och den mycket lilla storleken på mikrofonen. Vi fumlade lite för att placera mikrofonen, men personalen på Ischell var mycket tillgänglig via telefon för att guida oss.
    I slutändan är ljudet som fångas oklanderligt, välbalanserat och det behåller alla sina "akustiska" färger.

    Tack så mycket för ditt fantastiska material!

    Bild #1 av Jean-Francois Comba
    Bild #2 av Jean-Francois Comba
    Bild #3 av Jean-Francois Comba
  171. Sydholland, Nederländerna

    Bra kabel bra ljud

  172. Det här är en snyggt gjord produkt som ger mig den klarhet och ljud jag alltid har velat ha, men som jag aldrig riktigt uppnått med den förstärkta kontrabasen tidigare. Jag föredrar att blanda det med en piezo pickup: pickupen ger botten och Ischell ljudet!

    Det kräver lite experimenterande med placering, höjd över toppen och inställningar på hpf för att ge bästa resultat. När den väl har installerats på rätt sätt stannar den kvar och har i stort sett samma återkopplingsmotstånd som en piezo.

    För en kontrabasmikrofon är den också ganska billig.

  173. Mycket nöjd med denna mikrofon som används utöver kontaktmikrofonen Ischell ! De två mikrofonerna är väldigt komplementära och ger en mycket trogen återgivning av akustiken i min kontrabas.

  174. Mycket nöjd! av "operationen" som utfördes på min Alhambra-gitarr. Instrumentet rörde sig inte efter att mikrofonen installerats inside J48C 9V batterialternativ (ljudet förblir detsamma utan förstärkning) och renderingen med förstärkning är väldigt naturlig, autentisk!
    Utmärkt resultat! Jag kan bara rekommendera.
    Merci encore.

  175. Idealiskt tillbehör för installation ombord i en harpa.

  176. Massachusetts, USA

    Bra service, vändningstiden var otrolig.

  177. Jag är riktigt nöjd med Ischell, Jag har använt den på flera spelningar med en kvintett som innehåller två horn och en trummis. På Dupont MDC-50e, ischell har levererat ett mycket bra akustiskt ljud utan feedbackproblem.

  178. Mycket bra kabel! Jag använder fortfarande denna kabel köpt samtidigt som mikrokontakten Ischell 5 år sedan !

  179. En ganska sofistikerad installation på min kontrabas, men ett väldigt rent ljud i slutändan

  180. Mycket nöjd med kvaliteten på denna mikrofon placerad direkt under bron. Fungerar utmärkt på min 10-strängade gitarr.
    Anmärkningsvärt ljud som ligger mycket nära gitarrens naturliga akustik som uppskattas av andra musiker, oavsett om det är i en orkester med London Improvisers-orkestern, i små ensembler och duetter med saxofonister, klarinettister, pianister... Mycket trevligt att skruva upp kraften utan rädsla för feedback . Jag rekomenderar.

  181. Jag använder bara honom!

    Bild #1 av Bertrand Garcin
  182. Kund sedan början, jag använder uteslutandeinside J48C vilket ger mig full tillfredsställelse i ljudtroheten, ingen kund har kommit tillbaka för att klaga på produkten, snarare tvärtom.

    Lycka till!

    Gérard GORY

  183. Bara bra saker att säga! Super kvalitetsprodukt, super hjälpsam service. Så jag är en supernöjd kund som rekommenderar denna plats till alla som letar efter utmärkta mikrofoner för ett akustiskt instrument. Tack!

    Bild #1 av Maarika
    Bild #2 av Maarika
  184. Kalifornien, USA

    Ett sådant äkta ljud. Det är "min bas, men högre". Kunde inte vara mer nöjd.

  185. New York, USA

    Ocuco-landskapet Ischell är den bästa pickupen jag någonsin haft på min bas, på långa vägar, och jag har provat nästan alla! Inget mer av det där konstiga piezo-ljudet. Det är den perfekta kompromissen mellan ett naturligt mikrofonljud, med upptagningsvolym och närvaro. Fischer var också till stor hjälp. Mitt paket hölls uppe i USA:s tull, och jag skickade ett e-postmeddelande till honom, och han fick dem på ett magiskt sätt att släppa det en dag eller två senare.

  186. Mikrofonen är lätt att installera, speciellt med dina råd. Musikern är mycket nöjd med ljudet. Det enda problemet är med limmet som håller batteriet (inte repan). Han är inte av stor makt. Batteriet ramlade ut, jag bytte ut det mot ett dubbelsidigt och allt har varit bra sedan dess.

  187. Kalifornien, USA

    För att uttrycka det enkelt, den här kontaktmikrofonen har varit en game changer för mig. Jag har sällan behövt använda min piezo pickup eftersom Ischell ger mig ett mikrofoniskt ljud med så lite färg som är användbart i höga volyminställningar. Jag har spelat tillsammans med några högljudda trummisar bara med den här mikrofonen och har inte haft några problem med att hålla upp volymen och dynamiskt med dem. Den projicerar ditt vanliga pizz- och arco-ljud vackert. Jag använder också en hel del utökade tekniker i mitt spelande eftersom jag ofta uppträder i fri improvisation och nya musikinställningar, och det kan förstärka dessa ljud som de borde vara. Det är en uppenbarelse att höra högre övertoner, skrapningar, skrammel, subtoner etc som kommer ut ur min förstärkare när jag använder den här mikrofonen. Och det är bara en sann dröm att äntligen få höra hur min bas låter som när jag kommer ut ur en förstärkare för en gångs skull. Detta är nu min huvudsakliga pickup och en jag rekommenderar starkt till mina vänner och alla andra basister som letar efter en korrekt återgivning av ditt ljud som kommer att hänga i högre volymer.

  188. Jag spelar cello och elektronisk musik. Jag behöver en del av klangen på cellon och att vi hittar instrumentets akustik, men också ett förstärkt ljud som jag kan bearbeta med min mjukvara. Jag måste sedan sända detta i en installation där högtalarna finns runt omkring mig, därför motstånd mot feedback. Jo jag är förtjust, ljudet är riktigt bra, inga problem med feedback och mikrofontillverkaren finns tillgänglig för alla frågor och hjälper dig så gott han kan! Jag rekommenderar definitivt att prova dessa celler!

  189. Mycket bra resultat på cirkus

  190. anständig ljudkvalitet (mikrofon placerad utanför kora, nära bron) i kombination med en overhead audioteknik. Experimenten pågår fortfarande

  191. Utmärkt reproduktion av min Ramirez Estudio 3 klassisk gitarr – cederträ. Tydlighet, kraft, nyanser, utan färgning eller förvrängning. Ett perfekt system för mig, efter att ha avslutat installationen av mikrokontakten genom att trycka måttligt på den med ett finger.
    Innan dess var känsligheten för hög och återkopplingen nästan permanent. Efteråt är robustheten häpnadsväckande. Även 1 m från min Yamaha DXS 12-högtalare kan jag täcka de andra instrumenten utan feedbackproblem, det låga snittet i platt läge!
    Kort sagt, ett exceptionellt system med lite rigoritet under installationen.

  192. Malaysia

    Jag har letat efter en passande harpmikrofon i några år nu, men blev aldrig nöjd. De flesta mikrofoner hade antingen svårt att få upp tillräcklig volym eller det akustiska ljudet från harpan. Jag är glad att kunna säga 2X48AC har inte gjort besviken! Spelade en gång för ett event och fick bra feedback. Installationen gick också ganska smidigt med hjälp av manualen. Tack!

  193. Ett ögonblick av försök och fel är nödvändigt för att hitta rätt plats för sensorn:
    för min YAMAHA Grand Concert GCX-31C gitarr, på bordet framför bron på diskantsidan.
    Vi känner väldigt bra dynamik, stor respekt för klang och ett djupt träigt sound.
    Denna sensor gör det möjligt att med fördel byta ut
    det initiala systemet, nämligen B-BAND och svanhalsmikrofon, och tillåter användning av en LOOP utan risk.

  194. Det är rejält!

  195. Enkel installation i min harpa tack vare en exakt beskrivning. Ljudet är oklanderligt.

  196. Superb kombination med 2×48+CCJ-mikrofonerna, kvalitetsreverb, kvalitetsljud för akustik

  197. En utmärkt mikrofon, jag har en indisk gitarr och det var en huvudvärk för förstärkning, jag behövde två mikrofoner, med oberoende inställningar är det klart, det är riktigt bra.

  198. Jag har det här systemet monterat på en KOPO Sassandra nylonsträngad gitarr (www.kopo.fr) och den producerar underbara toner och fångar de höga och låga frekvenserna vackert. Volymhjulet fungerar bra och är väldigt användbart för soloarbete – den där extra boosten när det behövs – och perfekt gömt inuti gitarrens ljudhål.

    Jag hade ett problem först: förförstärkaruttaget utvecklade ett fel på 48V-strömförsörjningen. Men Fischer kl Ischell levererade mycket snabbt ett helt nytt system och jag är mycket nöjd med resultatet. Jag tycker faktiskt att ljudet är bättre än tidigare eftersom jag använde en mycket skicklig luthier för att passa den denna gång; placeringen av mikrofonen är mycket viktig. Jättebra service Ischell - tack!!

  199. Bra kille bra råd bra utrustning

  200. Montering gjord av Fischer själv på min Lowden-gitarr, vars fioltillverkning jag inte ville röra...
    Resultat: idag får jag frågan var min mikrofon kommer ifrån eftersom ljudet verkligen är väldigt naturligt (kan ibland sakna lite diskant, men det kommer förmodligen från gitarren) och så mycket varmare än en piezo :) TACK!

  201. Tack för den extremt effektiva servicen. Mycket högkvalitativ produkt, resultatet är verkligen exceptionellt på min zigenargitarr

  202. Bra mikrofon för zigenargitarr. Lätt att installera för mig. Jag tog alternativet 9 Volt batteri och jag måste säga att ljudet är mycket bra. Det är ett sant nöje att lyssna på ditt instrument utan att det blir förvrängt. Dessutom, beroende på om din gitarr saknar bas eller inte, har du en 3-lägesväljare i jackpluggen som gör att du kan lägga till mer vid behov. Jag skulle köpa en till utan att tveka. Mycket bra valuta för pengarna.

  203. Mycket bra mikrofon. Trevligt ljud, kraftfullt och troget. Mycket bra råd för montering. Oklanderlig leverans.
    Mikrofon installerad på en kora, i kalebassen, under bron, enligt rekommendation. Bas, mellanregister och diskant är närvarande och mycket vackra.
    Jag tvekade länge, jag erkänner...jag tror att jag kommer att njuta av det länge.

  204. Först och främst, telefonrådgivningen som gjorde att jag kunde välja exakt mikrofonen efter mina ganska specifika behov för min Deering banjo med öppen rygg, jag ville bevara det öppna bakljudet så mycket som möjligt. Sedan leverans i ett helt säkert paket. Och slutligen installationen, som kan göras ensam, men jag valde att överlåta denna uppgift till luthier Fred KOPO med vilken vi valde platsen klokt enligt det förväntade ljudet. Jag måste säga att resultatet är perfekt. Total frånvaro av feedback vid hög volym och mycket trogen återgivning av originalljudet. Verkligen en mycket bra produkt. Jag är vunnen!

  205. Första konserten 1 vecka efter köp, utmärkt! Installerad på en cello för att spela metal bland annat, inga feedback problem och jag gillar verkligen resultatet.
    Tack ^^

  206. Jag spelar mandola i en traditionell bretonsk grupp, tillsammans med en dragspelare och en talabardeur (bombardespelare), vilket betyder att det finns volym. Jag behövde därför ett förstärkningssystem som mest troget återger det akustiska ljudet från mitt instrument, utan att replikera det omgivande ljudet. DE J48C är perfekt för detta. Jag blev positivt överraskad av kvaliteten på ljudet som återges, briljansen och djupet i det naturliga ljudet från mandolan. Stort tack till företagsledaren Ischell för den tid som ägnas åt att hitta den bästa platsen att placera mikrofonen, diskret under soundboarden.

  207. Jag försökte lägga till ljud till min Dobro (eller resonatorgitarr) genom att fästa en liten fantomdriven mikrofon (märke xxx) i ljudhålen. Ljudet var OK men det var omöjligt att höja volymen: var jag än satt var det feedback och så vidare. Mötas vid Ischell, lämnade vi för att installera J48C utvändigt under strängarna på kexet bredvid bryggan, men mina strängar är för nära kroppen, så inget utrymme att placera mikrofonen. Så vi demonterade resonatorn och placerade mikrofonen på a inside J48C under kakan, tryck sedan ut domkraften genom att borra ett hål i kanten. Första repetitionen, det låter fantastiskt: ljudet är troget mot resonatorn, inte den minsta feedback eller parasitisk resonans! Grädden på moset: mikrofonen respekterar spelets dynamik. Jag behöver faktiskt inte höja volymen på förstärkaren eller ljudsystemet när jag går in i refrängen: jag behöver bara attackera strängarna hårdare. spela sedan mjukare i rytm och det gör det.
    Så det rullar på. Jag skulle möjligen kunna testa att använda min dobro för att göra metall?!
    tack, Ischell.
    Laurent de Saint Nazaire (Okie, doktor Robert)

  208. Jag köpte en X-Jack system för min kontrabas för ca 6 månader sedan. Det är en mycket organiskt ljudande mikrofon! För högljudda situationer måste jag förlita mig mest på min piezo-pickup (men jag skickar ofta båda signalerna till ljudtekniker, eftersom mikrofonen ger "luft" till ljudet och han blandar dem) men för spelningar med medium volym älskar jag att använda Ischell. Jag jämförde den till och med med en känd hi-end-mikrofon i en studio. Vi blev alla förvånade: de lät ganska lika, skillnaden i ljud var verkligen liten! Så jag rekommenderar starkt Ischell mikrofon!
    Ps Instruktionerna hjälpte mycket! Ibland, med olika basar, kan det ta 30-40 minuter att hitta den bästa platsen för installation. Att flytta mikrofonen något (3-5 mm) till den ena eller andra sidan kan ge stor effekt på ljudet! Det är som en equalizer.

  209. Jag heter Giovanni Weiss. Jag skulle vilja berätta kort om mitt möte med Ischell.
    Jag spelar 32 år med Django Reinhardt-gitarrer/selmergitarrer och har alltid samma problem, den akustiska minskningen av gitarren. Jag provade olika mikrofoner och pickupsystem, och alla misslyckades efter den första konserten. Jag har ett projekt med NDR Bigband och tyvärr har jag det mest för att jag inte använder min Django-gitarr för att jag helt enkelt inte kommer igenom så fort ljudet är ungefär rätt, nynnar och visslar allt så högt att man måste göra det tystare igen. För några dagar sedan fick jag Ischell system. När jag packade upp, tänkte jag på mig själv en ny jag gjorde den och först kollade akustiken i gitarren, om något förändras, men allt bra. Sedan kopplade jag den till min förstärkare, gjorde några inställningar och såg att det äntligen var tryck och fortfarande ett akustiskt ljud. Efter ytterligare några inställningar och inspelningar blev jag överlycklig och märkte att nu är problemen med att plocka upp dessa gitarrer äntligen lösta, och det på ett perfekt sätt utan att skada gitarren eller ändra något. Jag ser verkligen fram emot att spela min Django-gitarr på varje konsert!! TACK ISCHELL !!! Jag kommer också att prova systemet med Air Mic och Contact Mic och berätta. Giovanni Weiss

  210. Jag lade till ljud till en ArchTop jazz nylongitarr med en inside J48C.
    Högkvalitativa resultat, helt jämförbara med de för närvarande populära ljudsystemen för klassisk gitarr...
    Stor respekt för ljud.
    Kvalitet, service och rådgivning: tack ISCHELL

  211. Utan tvekan det bästa ljudsystemet för ett exakt och varmt bladljud ;) Det fungerar väldigt bra på balafons, marimbas och exceptionellt på vibrafoner eftersom det lyckas fånga effekten av naturlig vibrato!!

    Bild #1 av Josselin Q.
  212. Jag fick precis X-Jack och installerade den i min Celtic Harp. Installationen var enkel, jag hittade rätt plats i harpan direkt (mitt mellan strängarna och sidan av harpan fungerar bäst med min magsträngade Salvi Egan). Pluggade in den i min förstärkare (Acus Cremona) – och WOW, vilket ljud!!! Varm, stark och exakt definierad. Perfekt för att spela harpa via en Looper!
    Tack för denna fantastiska produkt och din utmärkta kundservice!!!
    Yours,
    Susanne

  213. Jag förstärker min ¾ kontrabas med en mikrofon ISCHELL X-Jack. Resultatet är över alla förväntningar (i kombination med en Schertler jam 200 amp). Det akustiska ljudet är verkligen där, ingen distorsion, värmen från ljudet från min disk och precision finns där.
    Installationen är delikat och tog mig ganska lång tid, du måste vara exakt och tålmodig, men hjälp avIschell gick snabbt och effektivt, det är verkligen värt att ta sig tid att installera, för efteråt är det bara en fröjd, resultatet är hisnande. Jag tackar i förbigående Ischell för vänligheten och den stora professionaliteten mot mig.

  214. På min ACUS one Fourstring 5 amp är originalljudet från min vintage Martin OM 28 gitarr helt återställt tack vare systemet Ischell Inuti J48C9. Jag rekommenderar starkt denna produkt, vars förhållande mellan kvalitet och pris förefaller mig mycket motiverat.
    Dessutom hjälper välkomsten och råden till att göra ett bra val.

  215. Jag ville bara berätta att jag hade möjligheten att demonstrera min Acus One 8 med min keltiska harpa på ett event i helgen, och jag är verkligen nöjd! Enheten är lätt att använda, ljudkvaliteten är utmärkt och förstärkningsnivån var perfekt för omständigheterna (mycket bullrig utomhusmiljö). Stort tack för att du gav mig så bra råd.

  216. Jag kan bekräfta att jag är helt nöjd med min ACUS One 8-förstärkare och mina mikrofoner på min klassiska harpa, som erbjuder en rikedom av ljud och verklig spelglädje som jag inte förväntade mig! Jag uppskattade också de mycket tydliga instruktionerna som medföljde mikrofonerna, vilket gjorde att jag kunde utföra alla positioneringar utan svårighet. Än en gång tackar jag dig för att du har gett mig så bra råd, och i synnerhet för att du har riktat mig mot en förstärkningsnivå som är högre än den modell som jag först hade identifierat (och som uppenbarligen inte skulle ha varit tillräcklig under de förhållanden där jag spelade).
    Stort tack igen för din professionalism och vänlighet!

  217. Bra mikrofon för min zigenargitarr, mycket motståndskraftig mot återkoppling även vid höga scenvolymer!

  218. cellule ischell mottagen, installerad på min zigenargitarr. Har redan gjort 3 konserter med den och ärligt talat är den fantastisk!!!! Din cell gör sitt jobb väldigt bra. Det är utan tvekan det bästa jag har haft i en cell vad gäller rendering... Jag är verkligen jättenöjd!!!

  219. Jag blev tillsagd att köpa det här systemet eller fastna framför ett mikrofonstativ. Det finns inte mycket att säga, det är för perfekt. Med EQ-plattan låter min spanska gitarr exakt likadant men högre. Ledningarna i gitarren är väl gömda. Det finns ingen anledning att mixtra med någonting, allt gjordes under installationen. Jag har inte använt det live än, men i min hemmastudio eller på repetition finns det inga feedbackproblem. Jag kan komma ganska nära högtalarna med hyfsad volym utan att hänga. Nu måste jag rätta till min teknik, för man kan höra alla detaljer. Det här är ett stort steg framåt i mitt liv som livemusiker. Jag rekommenderar systemen Ischell utan tvekan. Före slutet av 2017 kommer jag att ha en video som låter dig höra själv. – Ian Woodward, The Red Barque (låtar från de fem haven)

  220. Utmärkt produkt... Används växelvis på en Camac Celtic harpa och en klassisk Salvi...

  221. Mycket bra kontaktmikrofon för en zigenargitarr med stor mun, hjälper till att undvika maximal feedback, återger troget det akustiska ljudet från min gitarr, både lågt och högt, mycket nöjd med ljudet och mångsidigheten.
    Fast paste hängsystem lite knepigt att hantera, det fastnar och vi är rädda för att skada kapseln och tätningen är svår att hitta, det är lite sportigt att hitta rätt position men när det väl hittats, vacker ljudkvalitet.
    Pålitliga klibbiga tabletter, jag lät dem sitta kvar på bordet länge och jag lyckades ändå ta bort dem utan att skada min gitarr.
    Jag använder en Roland boxförstärkare och jag har ett fantastiskt akustiskt ljud
    tack för kvaliteten på ditt material
    För att förbättra: det fasta pastasystemet och kardborrbandet för domkraften, det tenderar att avskrapa!! (tungt jack)
    annars är det perfekt.

  222. Jag köpte den här mikrofonen för en Oud, och den är den bästa inom piezomikrofon, jag bekräftar genom att bidra till kommentarerna ovan, vi har en hel del akustik från instrumentet men det finns "har piezo ändå, det ersätter inte en overhead" mikrofon, men hej för feedback det är över, jag har till och med provat det på ett stort ljudsystem för mer än 3000 personer med bastrummor...och då kan man inte längre höra hans piezo än den akustiska men hej nej Mr Larsene, mer av honom på scen och det känns bra.

    Sen nyligen hade jag en konsert där jag spelade fiol, jag testade den för första gången på den, och då blev jag förvånad, verkligen, jag förväntade mig inte att ha ett så bra ljud, jag rekommenderar det till alla violinister, som letar efter ett rent akustiskt ljud med noll feedback, utan att tveka, det är det bästa för mikrofonen som fastnar på instrumentet (Piezo).

    Lycka till laget Ischell

    Jag hälsar herrn i förbifarten som jag hade en sådan och som tog sig tid att förklara allt för mig i detalj innan köpet.
    Mikrofonen rekommenderades till mig av en ljudtekniker som hörde den på en harpist.

    svar Ischell :
    Tack för din kommentar! Vi ville förtydliga att detta inte är en piezo utan en kontaktkondensatormikrofontyp Ischell AirBag-C. Det är inte alltid lätt att hitta den bästa placeringen och placera den på en oud. Tveka inte att kontakta oss för att diskutera det, det kan hjälpa dig att förbättra din positionering. Bästa hälsningar från laget.

  223. Äntligen ett system som uppfyller alla mina krav: ljudkvalitet från overheadmikrofonen, närvaro på scen tack vare kudden, förenkling av skalorna, inget behov av att borra gitarren, inget behov av mikrofonstativ (mycket praktiskt för små scenutrymmen ) ... Så många fördelar!
    Bra kvalitet på mänskligt och tekniskt välkomnande också.
    Stort tack!

  224. Hallå
    Jag har använt ACUS one 8 amp i 2 månader och ärligt talat med systemet ischell j48c det är ren lycka!!!!
    Restitution, rundhet, ett riktigt litet bärbart ljudsystem för förstärkning av sång och mina instrument ngoni, guembri och nu kora, flera ingångar, effekter, från bas till diskant du kommer att bli mer än charmad!!!
    TACK ISCHELL

  225. Hej alla
    Det är verkligen dags att jag lämnar er mina intryck av systemet Ischell j48C Jag har använt den i 5 år på olika traditionella instrument som n'goni, guembri och idag KORA, ärligt talat är det toppen, ljudet varje GÅNG är fantastiskt!!
    Denna cell är framför allt inte till för att färga utan för att återställa ljudet troget instrumentets specifika akustik, från studion till att leva genom alla förstärkare eller ljudsystem.
    Idag för att ytterligare optimera detta system investerade jag i en ACUS-förstärkare, wow, ren glädje!!!
    Så vänner, tveka inte, dessa produkter är viktiga om du är kär i ljud och dessutom med förstärkningen av traditionella instrument, TACK igen ISCHELL……

  226. Utmärkt värde! utmärkt service, installation, livetestning etc. Soundet är verkligen väldigt nära verkligheten (installerat på en cello från 1909), och relationen med de andra instrumenten på scenen är perfekt!
    TACK ! jag rekommenderar det 100%

  227. En bra förstärkare, kraftfull, lätt, estetisk men inte så trogen som jag förväntade mig när det gäller den exakta återgivningen av tonen i min klassiska gitarr. Men det är bra material som ger mig tillfredsställelse.

  228. Utmärkt mikrofon, känslig, diskret och effektiv på min Flamencagitarr.

  229. Installerad under staffliet på min Kora 32 strängar, ljudet är verkligen väldigt rent. Vana vid ljudet av piezo... det förändrar ditt liv! Som sagt, en blandning av de två är också trevligt, allt beror på vad du vill uppnå. Det här är min första "riktiga" mikrofon för att spela på scen och jag rekommenderar den om du gillar rent ljud.
    När mina medel tillåter det kommer jag att köpa en till men jag skulle verkligen vilja att det fanns en modell med inbyggd XLR eftersom jag tillverkar mina instrument, så notera till tillverkaren ;)

    tack för ditt arbete

  230. Fantastiskt naturligt ljud från gitarren. Jag gillar möjligheten att blanda de två olika pickuperna, och det gör sig bra i små lokaler. Som alla mikrofonsystem finns det ett problem med volymbegränsning/feedback som uppstår, och jag kan sällan ha min volymnivå för solo tillräckligt hög utan att behöva skruva ner manuellt när jag spelar rytm. Jag tycker att det här är det bästa på att fånga upp det verkliga ljudet från mitt instrument och det är svårt att hitta ett bättre system där ute, även med de naturliga nackdelarna med att använda en mikrofon.

  231. Hej, jag är mycket nöjd med de 2 2×48 + AAPJ overhead-mikrofonerna, jag använder dem vid repetition på en flamencagitarr ansluten till en Schertler Jam 100 amp, det låter väldigt bra, ljudet är varmt och kraften finns där, var var försiktig, kom inte för nära förstärkaren annars finns det risk för återkoppling. Annars använder jag dem för att spela in på en H5-zoom genom att sätta varje mikrofon på ett spår och har därmed en stereoinspelning. Ljudinspelningen är bra och lämplig för mock-up eller pre-production stil inspelning. Så. Hejdå. Boris

  232. Provad på ett sällsynt instrument, zena, uppfunnen av den bretonska luthieraren Gweltas Simon: en pentatonisk kora med, mellan de 2 raderna av spelande strängar, 6 sympatiska bronssträngar... Placerad inuti fodralet, limmad direkt på huden, under staffli, den X-Jack erbjuder mig hittills det mest effektiva och närmaste alternativet till det akustiska ljudet, inklusive en stor del av denna vackra resonans som är specifik för sympatiska strängar.
    Fördelen, på scenen, är att jag både kan skicka ljudet från instrumentet till kontrollrummet, via XLR, och till en förstärkare som fungerar som retur och som jag kan justera vad jag vill på, via jack. Precis vad jag letade efter!
    Viktigt: korven måste vara väl rullad och inte låta någon luft passera igenom alls. Annars förändras hela ljudet och det har inte längre med det att göra.
    En mikrofon som jag utan att tveka rekommenderar till vilken kora- och kamale n'goni-älskare som helst.

  233. Jag fick x-jacket, jag har precis avslutat soundcheck på en bullrig bar och det låter bra! Det är en fantastisk produkt, definitivt värt pengarna!
    Så tack för att du skapade denna underbara produkt för kontrabas, jag har aldrig hört mig själv bättre!!!

  234. På en fiol är klangen mycket tillfredsställande, både för förstärkt musik (rock) och för akustisk musik. Återgivningen är mycket trogen mot instrumentet oavsett utgående volym.
    Detta system är lätt att använda (när tiden väl har tagits för att installera det korrekt) och relativt diskret (kanske borde vi uppfinna svart fixeringspasta?)
    svar Ischell : Tack för din kommentar, om du lämnar ditt mikrofonkit permanent installerat på ditt instrument kan du färglägga pastan med en tuschpenna... (Kom ihåg att skydda instrumentet med ett litet pappersskydd)

  235. Jag är nu väldigt nöjd med den här mikrofonen, bågens klang är utmärkt och pizzattacken respekterar initialljudet. Jag var tvungen att klippa på 360 Hertz eftersom subs körde på hög volym och jag kompenserade därför med Reflex magnetiska mikrofoner i slutet av tangenten som jag mixar medischell via en förförstärkare, nu har jag attacken, klangen (inget mer kvacksalvareljud med bågen) sub i piz (tack vare magnetiken, inte återställd till bågen) och den stora volymen (TC electronic BH 500 + 2 Técamp 12 tum på 300 Watt) Jag har dock en fråga: rekommenderar du en typ av förförstärkare bakomischell ? med två poster?

    svar Ischell : Ingen speciell rekommendation, dock har två högkvalitativa modeller ofta namngetts, Acoustic Box Live från Vintage Revolution (för kvaliteten och korn den ger till ljudet) http://www.vintage-revolution.com och även Felix från Grace Design (schweizisk armékniv av hög kvalitet) http://www.gracedesign.com

  236. Alltid så intressant, nära instrumentets akustik, lätt att installera när man väl vant sig.
    Bra jobbat Fisher!

  237. Bra produkt att ersätta originalet

  238. Gitarrer, violiner, mandolin, kontrabas...
    Nöjd med varje ny redigering! Killen fungerar bra!!!

  239. Att testa på en oud ger ett mycket bra resultat. Du måste ta dig tid att hitta den bästa platsen. Jag provade det tillsammans med en mikrofon för att öppna upp ljudet lite mer och resultatet blev mycket bra.

  240. Perfekt för harpan!!!!
    På acus8 amp, i jack som i xlr, är det bara att kontrollera att röret inte släpper igenom någon luft. Om så är fallet, noll feedback och mycket bra ljud: trevliga toppar, matt bas, definierad och närvarande.
    Nickel även på en 48-spårs konserthallsmixer i xlr... kort sagt, den pålitliga och enkla lösningen!!!
    PS: provade även på cello: väldigt enkelt och väldigt väldefinierat!!!!
    Kort sagt: för oss som precis har börjat förstärka, i en liten kombo eller på en mellanstor scen (italiensk teater typ 800/1000 personer), ja det är perfekt: rent, vackert och enkelt!

  241. Mycket bra utrustning, komplett vad gäller funktioner (flera instrumentingångar, effekter etc.) och ljudmässigt (spektrum, nyanser) för en fiol.
    Utmärkt service även från Mr Fischer, säljarrådgivning, testning, stor tillgänglighet och mycket god kunskap om utrustning samt ljud- och förstärkningslösningar i övrigt!

  242. Installation idag på en Weissenborn! svårt att hålla enkelt eftersom kvaliteten på ljudet, mikrofonens aktiva kraft, den perfekta återställningen av instrumentet respekteras, ett ljud av oöverträffad renhet...Rätta inställningar på en 100 W ACUS-förstärkare, och där! Bollboom! råd till den obestämda... Att gå för det är bomben.

  243. Jag beställde den här mikrofonen till min 12/7 cittra/psalteria. Det passar mig perfekt – det tillåter en bra återgivning av cittrans ljud: en stor publik kan alltså dra nytta av det.
    Tack så mycket till ISCHELL för tillgänglighet, lyhördhet och mycket professionell rådgivning: när du för första gången är intresserad av ljudet av ett musikinstrument är dessa särskilt viktiga punkter.
    Tack!

  244. Jag provade mikrofonen J48A på min flamencagitarr och jag är väldigt mycket nöjd med den: jämfört med DPA 4099G, motsvarande ljudkvalitet, har varje mikrofon sina kvaliteter men stora fördelar: förutom att priset är 2 gånger billigare har vi mellan + 30% och 40 % av mer kraft, samt mycket större soliditet och användarvänlighet, ingen risk att skada en mycket tunn kabel eller klämman som i det andra systemet, inget att installera, det är bara att koppla in den! Dessutom provade jag mikrofonen J48A i min Marschall AS50D-förstärkare och ljudet är riktigt bra!

  245. X-jacket gör att det Phantom-drivna XLR-jacket kan vara sida vid sida med ett powered 1/4in-jack. Maximal mångsidighet, plug and play, plus att uttaget är väldesignat och fungerar riktigt bra. 9v är inte ett lika hett ljud som XLR-uttaget (9v vs. 48v) men det är bra att ha om du kanske använder förstärkare utan fantommatning. Jag är verkligen glad att jag beställde den här versionen. X-jacket på min bas är den bästa pickupen jag har använt. Jag rekommenderar det starkt.

  246. Jag har använt den här mikrofonen på flera spelningar nu och det är en helt fantastisk enhet! Ljudet är utmärkt och ingen feedback! Jag använder en Zoom A3-box mellan mikrofonen och PA så att jag kan använda EQ och boost-funktionen. Egentligen rullar jag bara av lite diskant och det är det. Det behövs inte mycket alls. Utmärkt produkt!!
    ISCHELL not: Doug Martin var medlem i Lulo Reinhardts Latin Swing Quartet och John Jorgenson Quintet

  247. Jag har en 6-strängad banjo som jag låter med största nöje genom denna kontaktmikrofon, tack för denna mirakellösning!

  248. Det är fantastiskt, naturligt, hyperdynamiskt med många förnimmelser nära naturliga. För oud tror jag att det är den mest trogna lösningen som finns!

  249. Ja hög Fischer, tack för att du lägger ner tid på min kora, resultatet är magnifik både live och i studio!!!
    Inget att säga Big up Man!!
    Lycka till och tack igen för allt!!

  250. Ocuco-landskapet Ischell Inside Box + CPJ är ett riktigt fantastiskt system för zigenarjazzgitarrförstärkning.
    Jag är verkligen imponerad av det naturliga ljudet som mikrofonen producerar genom min Fishman-förstärkare. Det är inga problem med feedback nu när jag har applicerat kittet korrekt, jag ser fram emot att spela massor av spelningar med min trio!

  251. Efter att ha testat flera inspelningsmikrofoner med min Bass viola da gamba, visar det sig att kontaktmikrofonen X48 + CVX ger utmärkt resultat!
    Jag vill påpeka att jag är väldigt krävande när det kommer till resultatet jag ville få ut av mina inspelningar eftersom det är för professionellt bruk.

    Christy

  252. Jag har haft den på min kontrabas i 2 månader och är helnöjd med den. Du måste verkligen ta dig tid att placera den, men efteråt är det bara lycka. Jag använder den på Phil Jones resväska och den fungerar riktigt bra…. Dessutom, under jams, använde jag den på andra förstärkare, utan problem.
    Liten nackdel: det är färgen på den VITA fasta pastan. Det är faktiskt effektivt. MEN det blir SVART i färgen, det skulle vara mer harmoniskt.

  253. För våra stora italiensktillverkade ackordcitrar (12×8), med ett sammetslent och intimt ljud, letade vi efter DEN lösningen för att förstärka ljudet utan att förvränga det eftersom att spela på rymliga platser hade blivit en utmaning, eller ett krångel, beroende på … Se en omöjlighet!
    Företaget ISCHELL fick möta en "första" med denna typ av cittra, ett nytt instrument på hans lista. Nyfiken och uppmärksam in i minsta detalj tog kundtjänsten emot oss efter överenskommelse, efter en tids mognad och förhör via e-post...: fyra timmar tillbringade på plats för att göra testerna, hitta rätt plats för mikrofonen, äntligen, för att återställ "det vackra ljudet"...
    En betydande fördel: installation med "mirakelpasta", utan att smutsa ner eller skada bordets gran.
    Resultatet är troget instrumentets klangfärg, cittran kan äntligen vara "närvarande" för lyssnarnas öron samtidigt som den är nära det akustiska ljudet.
    Detta är rätt val för oss! Tack till företaget ISCHELL. för hans lyssnande, hans skicklighet och för att ha utvecklat detta system som kommer att möta förväntningarna hos cittraspelare som letar efter ett ljudsystem som passar perfekt för detta instrument.

  254. Jag spelar Tres Cubano (liten kubansk gitarr) Paris-cuba-conexion. Jag är mycket oroad över ljudåtergivningen av mitt instrument, letar efter det mest autentiska systemet, jag har provat flera system, men J48C att jag installerade tillverkaren personligen är hisnande: intensivt ljud, identisk restitution det vill säga, rent akustisk känsla och förnimmelser och framför allt: INGEN ÅTERKOMMANDE. LYCKA Tack BIG UP!

  255. Overheadmikrofonen förutom kontaktmikrofonen Ischell på min kontrabas är resultatet fruktansvärt!
    1 – Inspelning
    2 – Koppling på scen möjlig men statisk endast på framsidan
    3 – Statisk ensam för Arco akustiskt ljud… Trio… Utan trummis…..Bra!!
    tack

  256. Jag har repeterat idag med mikrofonen Ischell som jag just skaffat, jag blev förvånad och glad över att notera troheten och kraften utan feedback och utan komprimering av mikrofonen X48C. 3 low cut-inställningar är installerade i XLR-uttaget. Jag valde cutoff vid 360Hz. Jag gjorde några tester och jämförde ljudet genom att byta kanal. Resultatet är överraskande, det akustiska ljudet i min kontrabas är nästan 95 procent detsamma med och utan mikrofon. Så jag kan spela ganska högt utan att förvränga dess verkliga ljud. Det faktum att det är en statik måste ha mycket att göra med det, en piezo sänder bara mekaniska vibrationer, med denna riktiga mikrofon kan du höra alla tillhörande eller till och med parasitiska ljud från instrumentet: glidningar, lockar, strängsnäpp, utan det är irriterande, tvärtom.
    Den andra punkten av tillfredsställelse är det faktum att inget annat instrument i orkestern kommer tillbaka i denna mikrofon, tack vare dess ljudisolering.
    Den tredje positiva punkten är att denna utrustning är tillverkad i Frankrike av en kompetent man som vi kan prata med om hans ljud- och musikforskning.
    Det är första gången jag är riktigt nöjd med förstärkningen av min kontrabas. tack så mycket

  257. Jag köpte först den här mikrofonen för harpan, den är bara hemsk egentligen. Jag köpte en till till cellon, den funkar också som fan. Och till sist köpte jag en till till fiolen. I all ärlighet, här är äntligen mikrofoner som låter dig göra liveljudinspelning med grupper som spelar högt eller mycket högt. Ingen feedback, en mycket hög nivå av feedback utan feedback. Och ett väldigt fint korn, det är inte alls ett cellljud, stängt, oanvändbart, det är en luftmikrofon och det låter som en sådan. Bra jobbat och tack!!!
    Johnny Ingé ljud.

  258. För att förstärka min kora är det det bästa av det bästa: lätt att installera, inga sladdar som ligger runt koran, allt är inuti, ett ljud troget instrumentets akustik. Kort sagt en investering som jag inte ångrar och som jag rekommenderar till vilken koraspelare som helst.

  259. Utmärkt produkt och mycket bra lyhördhet från teamet efter ett litet tekniskt problem. Väldigt seriös!!

  260. Jag har haft den här mikrofonen i min harpa ett tag nu. Jag kan säga att ljudet är riktigt behagligt, väldigt akustiskt från bas till diskant och med få justeringar är det ett nöje att höra sig själv på scen utan att riskera feedback när som helst. gruppens ljudkille är förtjust och det är jag också! TACK !

  261. Hallå! Jag köpte nyligen en ischell inuti box mic pickup för min gypsy gitarr. Jag älskar det! Tack så mycket. Du gjorde ett bra jobb
    Vi spelade en stor föreställning i går kväll och ljudet var fantastiskt. Anslut bara direkt till en fishman-förstärkare utan effekter. Kunde inte begära något bättre!

  262. Jag är brasiliansk och jag har två av deras produkter och jag är väldigt nöjd med dessa produkter.
    Jag har testat alla typer av mikrofoner som finns på marknaden, och jag tror att de X48 + CPJ är det bästa alternativet för en viola.

Dela det här inlägget